Co z tą dysleksją?
INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Co z tą dysleksją?”
Autor innowacji: pedagog szkolny - mgr Katarzyna Cyrus
Zakres innowacji: Adresatami innowacji są uczniowie klas IV – VIII posiadający opinię PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Czas realizacji innowacji obejmuje cały rok szkolny 2024/2025. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.
Cel główny innowacji:
Promowanie wiedzy na temat dysleksji i innych specyficznych trudności w uczeniu się.
Cele szczegółowe innowacji:
- poszerzanie wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się;
- rozwijanie umiejętności takich jak szukanie informacji, czytanie ze zrozumieniem, wyszukiwanie konkretnych treści w różnorodnych tekstach, samodzielne redagowanie tekstów, itp.;
- budowanie świadomości, że specyficzne trudności w uczeniu się nie są przeszkodą, ale szansą;
- budowanie poczucia własnej wartości uczniów;
- nauka programu graficznego Canva;
- integracja społeczności szkolnej.
Sposób realizacji innowacji:
Innowacja będzie realizowana w ciągu roku szkolnego podczas zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Uczniowie szukać będą w różnych źródłach informacji o dysleksji, o tym jak działa mózg dyslektyków, czym różni się myślenie dyslektyka od innych, jacy sławni dyslektycy osiągnęli ogromne sukcesy, itp. Uczniowie będą mieli dowolność w doborze kolejnych tematów dotyczących powyższego zagadnienia, a efekty swoich poszukiwań opisywać będą na samodzielnie przygotowanych grafikach.
Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji):
- poszerzenie wiedzy na temat dysleksji i innych specyficznych trudności w uczeniu się;
- podniesienie poczucia własnej wartości uczniów;
- rozwinięcie kreatywności;
- opanowanie programu Canva;
- integracja społeczności szkolnej.
Podsumowanie
Niniejsza innowacja ma na celu poszerzenie wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się. Jej ewaluacją będzie książka „Co z tą dysleksją?” przygotowana przez uczniów oraz film opublikowany na szkolnej stronie podsumowujący innowację.