Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Brzechwy w Katowicach

40-772 Katowice

ul. Panewnicka 172

Tel: (32) 252-78-84

Adres

40-772 Katowice


ul. Panewnicka 172


Tel: (32) 252-78-84


Co z tą dysleksją?

INNOWACJA PEDAGOGICZNA „Co z tą dysleksją?”



Autor innowacji: pedagog szkolny - mgr Katarzyna Cyrus


Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas IV – VIII posiadający opinię PPP o specyficznych trudnościach w uczeniu się. Czas realizacji innowacji obejmuje cały rok szkolny 2024/2025. Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.


Cel główny innowacji:

Promowanie wiedzy na temat dysleksji i innych specyficznych trudności w uczeniu się.


Cele szczegółowe innowacji:

- poszerzanie wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się;

- rozwijanie umiejętności takich jak szukanie informacji, czytanie ze zrozumieniem, wyszukiwanie konkretnych treści w różnorodnych tekstach, samodzielne redagowanie tekstów, itp.;

- budowanie świadomości, że specyficzne trudności w uczeniu się nie są przeszkodą, ale szansą;

- budowanie poczucia własnej wartości uczniów;

- nauka programu graficznego Canva;

- integracja społeczności szkolnej.


Sposób realizacji innowacji:

Innowacja będzie realizowana w ciągu roku szkolnego podczas zajęć korekcyjno – kompensacyjnych. Uczniowie szukać będą w różnych źródłach informacji o dysleksji, o tym jak działa mózg dyslektyków, czym różni się myślenie dyslektyka od innych, jacy sławni dyslektycy osiągnęli ogromne sukcesy, itp. Uczniowie będą mieli dowolność w doborze kolejnych tematów dotyczących powyższego zagadnienia, a efekty swoich poszukiwań opisywać będą na samodzielnie przygotowanych grafikach.


Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji):

- poszerzenie wiedzy na temat dysleksji i innych specyficznych trudności w uczeniu się;

- podniesienie poczucia własnej wartości uczniów;

- rozwinięcie kreatywności;

- opanowanie programu Canva;

- integracja społeczności szkolnej.


Podsumowanie

Niniejsza innowacja ma na celu poszerzenie wiedzy na temat specyficznych trudności w uczeniu się. Jej ewaluacją będzie książka „Co z tą dysleksją?” przygotowana przez uczniów oraz film opublikowany na szkolnej stronie podsumowujący innowację.