Szkoła Podstawowa nr 9 im. Jana Brzechwy w Katowicach

ul. Panewnicka 172

Tel: (32) 252-78-84

Wycieczka Toruń - Gdynia - Sopot - Gdańsk - Malbork

9, 10 i 11  października uczniowie klas 6 c, 6 b i 5 c oraz kilka osób z 6 a wzięli udział w wycieczce krajoznawczej.

To było niesamowite dla nas wyzwanie. W ciagu trzech dni zwiedziliśmy Toruń,  Gdynię, Gdańsk, Malbork oraz odwiedziliśmy plażę w Sopocie. Przejechaliśmy ponad 1300 kilometrów ale było warto :)

Pierwszym przystankiem było Muzeum Piernika w Toruniu, gdzie pod okiem Mistrza i uczonej Wiedźmy Korzennej - poznalismy wszelkie rytuały związane z wypiekiem piernika. Własnoręcznie przygotowliśmy ciasto, by później, przy użyciu drewnianych form, wypiec z niego toruńskie specjały. Następnie zwiedzaliśmy Toruń z przewodnikiem - szlakiem legend i historii. Przewodnicy  po Toruniu opowiedzieli o rycerzach  krzyżackich, którzy założyli miasto i o dzwonie Tuba Dei, który ku chwale Boga zawieszonym został w wieży  katedralnej. O pladze żab, jaka  niegdyś  miasto  nawiedziła i o dzielnym  flisaku, który od  niej mieszkańców ocalił. Przeszliśmy Traktem Królewskim i usłyszeliśmy o  szpetnej  przygodzie, jaka króla  Jagiełłę  w  Toruniu spotkała. Wyobraźnię naszą  poruszyy  legendy  o niebywałych początkach miasta, dzielnym kocie i ratuszowym  kalendarzu. Sprawdziliśmy też kto z nas ma czyste serce...

Drugiego dnia odwiedzilismy Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdzie w niecodziennej pracowni  doświadczalnej w sposób namacalny  uczniowie mogli na własną rękę  przeprowadzić eksperymenty, poznając  prawa  zachodzące w przyrodzie.

Dużo frajdy sprawiła nam wizyta na plaży w Sopocie, gdzie przywitaliśmy się z Bałtykiem, a najodważniejsi zamoczyli w morzu nie tylko dłonie...

Po obiedzie zwiedzaliśmy Starówkę Gdańską z przewodnikiem. Przeszlismy Drogą  Królewską od Bramy  Wyżynnej po Zieloną Bramę. Poznaliśmy ciekawostki i legendy związane z powstaniem Gdańska. Długim Targiem przeszliśmy pod Ratusz Głównego Miasta i oczywiście zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy Fontannie  Neptuna.

Trzeciego dnia w Malborku zwiedzaliśmy największy w Europie Zameku Krzyżacki, wpisany na listę UNESCO.

To była wspaniała przygoda!!!