Innowacja "Jestem świadomy siebie - życiowe lekcje wychowawcze"
Innowacja „Jestem świadomy siebie - życiowe lekcje wychowawcze” jest odpowiedzią wychowawcy klasy na obserwację podopiecznych i zauważenie faktu, iż uczniowie nie wiedzą po co się uczą,a jedyną motywacją są oceny - czyli motywacja zewnętrzna, a także wyjście naprzeciw standardom nauczania. Na podstawie zeszłorocznych obserwacji wychowawczyni zauważyła, iż uczniowie ówczesnej 5c są bardzo zmotywowani i głodni bardzo dobrych i celujących ocen, natomiast nie posiadają umiejętności korzystania z niej w życiu codziennym, nie wykorzystują jej w rozmowie czy grach planszowych. Uczą się na sprawdzian, kartkówkę i zapominają poznany materiał. Brak im pewności siebie i poczucia własnej wartości i skuteczności, nie wiedzą dlaczego w danej sytuacji zachowali się tak,a nie inaczej. Dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z tego zakresu jest potrzeba samouświadamiania.