Konkurs na film promujący naszą szkołę pt. "Życie w dziewiątce"
REGULAMIN KONKURSU NA FILM PROMUJĄCY SZKOŁĘ "ŻYCIE W DZIEWIĄTCE"
I Organizator konkursu
Konkurs na najlepszy amatorski film promujący szkołę zwany dalej „Konkursem”, jest organizowany przez Szkołę Podstawową
nr 9 im. Jana Brzechwy w Katowicach, zwaną dalej „Organizatorem”.
II Cele konkursu:
-
Wyłonienie filmu, który najlepiej przedstawi wizerunek organizatora.
-
Promowanie pozytywnego wizerunku szkoły w przestrzeni publicznej.
-
Promowanie aktywności i kreatywności uczniów.
-
Inspirowanie uczniów do niekonwencjonalnych działań edukacyjnych
i wychowawczych. -
Wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy wychowawczej.
III Zasady uczestnictwa w konkursie
-
W konkursie mogą brać udział uczniowie w dwóch kategoriach wiekowych:
*I-III
*IV-VIII
uczęszczający do Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Brzechwy w Katowicach. -
Projekty konkursowe mogą być realizowane i zgłaszane indywidualnie lub w grupach (do 3 osób).
-
Do konkursu mogą być zgłoszone filmy, które spełniają następujące warunki:
-
są przeznaczone do publikacji w Internecie lub do projekcji multimedialnych,
-
promują Szkołę Podstawową nr 9 im. J. Brzechwy w Katowicach,
-
mogą być wykonane w dowolnie wybranej konwencji, np. reportażu, filmu dokumentalnego lub komediowego oraz technice z wykorzystaniem dowolnego sprzętu, tj. telefon, aparat, kamera,
-
nie mogą naruszać praw autorskich oraz prawa do prywatności osób trzecich,
a prezentowane w nim treści nie mogą przedstawiać ani propagować zachowań zabronionych przez prawo lub godzących
w zasady dobrego wychowania i kultury osobistej.
-
Każdy film powinien zawierać następujące elementy:
-
prezentację współczesnego wizerunku szkoły: jego uczniów, pracowników, bazy dydaktycznej, osiągnięć itp.
-
dopuszcza się przedstawienia tematu w sposób żartobliwy, ale nie satyryczny czy ironiczny. Film nie może zawierać treści obraźliwych, wulgarnych lub godzących w osoby trzecie.
-
Każdy uczestnik / grupa konkursu może zgłosić jeden film.
-
Zastrzega się konieczność każdorazowego uzyskania zgody nauczycieli prowadzących zajęcia edukacyjne na nagrywanie
i uwiecznienie treści, które mają być wykorzystane w pracy konkursowej. -
Film zgłoszony do konkursu musi spełniać następujące warunki techniczne:
-
rozdzielczość – minimalna: 720 x 480 (16:9 SD)
-
musi być stworzony w formacie pozwalającym na umieszczenie na stronach internetowych oraz być dostępny bez ograniczeń dla każdego użytkownika, posiadającego dostęp do Internetu,
-
czas trwania filmu: od 3 do 5 minut,
-
Konkurs trwa do 12.02.2024 r., przy czym organizator zastrzega sobie prawo przedłużenia czasu trwania Konkursu.
-
Złożenie pracy jest równoznaczne ze zgłoszeniem się do Konkursu.
IV Zgłaszanie filmów
-
Filmy konkursowe należy przekazać osobiście do Izabeli Wyciślik lub Katarzyny Hołub w kategorii I-III lub do Mateusza Knesza i Michała Niedzielana w kategorii IV-VIII do dnia 12.02.2024 r. na pendrivie lub jako załącznik w wiadomości na Vulcanie, bądź w formie linku umożliwiającego pobranie i otwarcie pliku.
-
Do pracy załączone winno być oświadczenie jednego z rodziców lub opiekunów prawnych, wyrażające zgodę na udział
w konkursie na zasadach określonych w regulaminie. -
Stan techniczny zgłoszonego filmu powinien umożliwiać jego projekcję.
-
Nośnik i film muszą być opisane (imię i nazwisko twórcy/twórców, klasa, tytuł filmu).
-
Organizator ma prawo do odrzucenia filmu, jeśli nie spełnia on wymaganych regulaminem warunków.
V Kryteria oceny filmów i zasady przyznawania nagród
-
Przy ocenie filmów brana pod uwagę będzie treść, wykonanie i oryginalność pomysłu.
-
Filmy ocenione będą przez jury powołane przez Organizatora.
-
Ogłoszenie zwycięzców Konkursu nastąpi nie wcześniej niż 29.02.2024 r.
-
Organizator przewiduje nagrody rzeczowe.
-
Zwycięski film zostanie opublikowany na stronie internetowej szkoły.
VI Postanowienia końcowe
-
Regulamin Konkursu jest dostępny na stronie internetowej szkoły przez cały okres trwania Konkursu.
-
Organizator zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do niniejszego Regulaminu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania wybranych filmów lub ich fragmentów w celach promujących szkołę.
-
Zgłoszenie do Konkursu uważane będzie za uznanie warunków niniejszego regulaminu, wyrażenie zgody na publikowanie danych osobowych oraz zgodę na przeniesienie praw autorskich w całości na rzecz organizatora w zakresie powielania,
a także umieszczania na serwerach oraz do publicznego odtwarzania. -
Uczestnik konkursu udziela organizatorowi bezterminowej i nieodpłatnej zgody na korzystanie z prac konkursowych.
Organizatorzy:
Izabela Wyciślik, Katarzyna Hołub, Mateusz Knesz, Michał Niedzielan