Quiz „Z Informatyką za Pan Brat” - Projekt edukacyjny
Cel projektu: Rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania.
Opis projektu: W projekcie edukacyjnym z informatyki brali udział uczniowie z klasy 5a łącznie - 20 osób. Podzieleni byli na grupy.
Projekt polegał na gromadzeniu materiałów, potrzebnych do stworzenia quizu informatycznego pt. „Z Informatyką za Pan Brat”.
Autor projektu: Małgorzata Wielicka
Każdy z uczestników projektu miał przydzielone zadanie do wykonania: plakaty związane z tematem wykonane w programie Paint i Word. (Zagrożenia w sieci- wirusy, niebezpieczne dane osobowe i adresowe przekazywane nieznanej osobie w Internecie, budowa komputera – elementy wewnętrzne i zewnętrzne komputera, pamięci komputerowe, ciekawostki z programu Word, Excel).
Kolejnym etapem projektu było opracowanie przez uczniów pytań do quizu na podstawie zgromadzonego materiału.
Quiz informatyczny został zrobiony w specjalnym, innowacyjnym programie jakim jest Kahoot. Dodatkowym utrudnieniem pracy nad projektem mogło być posługiwanie się programem w języku angielskim, z którym przy pomocy nauczyciela doskonale sobie poradzili.
Prezentacja w formie rysunków, zdjęć uczestników, quiz przeprowadzony w klasie były podsumowaniem i efektem końcowym całej grupy.
Formy realizacji: indywidualna i grupowa
Termin realizacji: od 10.06.2019r. do 18.06.2019r.
Nauczyciel prowadzący projekt: Małgorzata Wielicka
Ewaluacja projektu:
Realizowany projekt pozwolił uczniom naszej szkoły na poszerzenie znajomości języka angielskiego, ułatwił posługiwanie się programem Kahoot.
Quiz stworzony w tym programie stanowił ciekawy sposób na szybkie sprawdzenie i pogłębienie wiedzy uczniów z informatyki oraz był ciekawą, nowoczesną metodą na ożywienie lekcji. Dodatkową atrakcją dla uczniów była możliwość logowania się do programu Kahoot, w którym stworzyli quiz za pomocą linku: https://create.kahoot.it/l/#/preview/b69c7623-f7f6-4063-be6b-50f2bceb5d94 gdzie rywalizowali ze sobą, a ja obserwowałam ich wskazywane poprawne i błędne odpowiedzi.
Po skończeniu quizu wyniki zostały pokazane w procentach, co było podstawą ich oceny. Zajęcia wszystkim uczestnikom bardzo się podobały.