W Akademii Jana Brzechwy - Innowacja metodyczno- programowa
Innowacja pedagogiczna: „W Akademii Jana Brzechwy”
Opracowanie i realizacja: Aneta Frączek, Anna Szkop
Rodzaj innowacji: metodyczno - programowa
Dla kogo: Uczniowie klas IV i V
Czas trwania: 15 wrzesień 2018 r. – 18 październik 2018 r.
Cel główny: Nowatorstwo polega na intensyfikacji działań zmierzających do pogłębienia znajomości twórczości Patrona Szkoły – Jana Brzechwy, wprowadzeniu metod aktywizujących uczniów i łączeniu technik plastyczno-językowych, muzycznych, informatycznych i elementów dramy. Wprowadzony też zostanie element rywalizacji: 18 października 2018 roku uczniowie klas 4 zmierzą swoje siły w konkursie szkolnym sprawdzającym stopień znajomości poznanych treści.
KOMPETENCJE KLUCZOWE:
- Porozumiewanie się w języku ojczystym.
- Kompetencje informatyczne.
- Umiejętność uczenia się.
- Kompetencje społeczne i obywatelskie.
- Inicjatywność i przedsiębiorczość.
- Świadomość i ekspresja kulturalna.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
UCZEŃ:
- Poznaje twórczość Jana Brzechwy.
- Czyta ze zrozumieniem utwory Jana Brzechwy.
- Odróżnia bajki od innych gatunków literackich, zna cechy bajki.
- Formułuje morał wynikający z treści bajki.
- Dostrzega piękno poezji polskiej
- Odgrywa rolę określonej postaci.
- Pielęgnuje tradycje szkoły.
- Dba o kulturę i poprawność języka podczas budowania wypowiedzi ustnej.
- Koreluje wiadomości i umiejętności z przedmiotów: język polski, plastyka, technika, muzyka, informatyka.
- Wykazuje się zaangażowaniem i kreatywnością podczas pracy zespołowej.
- Aktywnie uczestniczy w konkursie międzyklasowym.
- Współtworzy inscenizację bajki na podstawie wybranego tekstu Jana Brzechwy.
- Współtworzy występ muzyczny oparty na bajce Jana Brzechwy.
- Aktywnie uczestniczy w zabawie edukacyjnej i burzy mózgów.
- Z zaangażowaniem pracuje w zespole.
- Wykazuje się odpowiedzialnością za powierzone zadania.
- Samodzielnie planuje, organizuje i ocenia swoją pracę.
- Wyszukuje informacje i tworzy prezentację multimedialną na zadany temat.
- Stosuje TIK.
METODY:
- Aktywizujące: drama, zabawa edukacyjna, skrzynka pytań, burza mózgów, przekład intersemiotyczny.
- Praca z tekstem.
- Rozmowa kierowana.
- Pogadanka
FORMY:
Indywidualna, grupowa, zbiorowa.